CRM - CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT - Co to jest?
Definicja słowa: CRM - CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
CRM czyli Customer Relationship Management to nic innego jak zarządzanie relacjami z klientem.
Systemy CRM to rodzaj oprogramowania pozwalającego gromadzić wszystkie informacje związane z klientami, to po prostu baza wiedzy o wszystkich klientach firmy, a właściwie o wszystkich kontrahentach firmy. CRM to system informatyczny wspomagający procedury zarządzania z klientami. W systemach Customer Relationship Management mogą być również gromadzone informacje o dostawcach, nie tylko o klientach.
Jakie informacje możemy znaleźć o kontrahentach w CRM?
W CRM można znaleźć m.in. następujące dane:
- pełne dane kontaktowe kontrahenta
- historia wszelkich kontaktów (telefonicznych, e-mailowych, osobistych) z kontrahentem
- notatki z rozmów i ustalenia
- zawarte umowy i porozumienia
- zakupione produkty i wystawione faktury
- etc.
Zakres danych o kontrahentach w CRMie jest różny w każdej firmie i w dużej mierze jest zależny od integracji oprogramowania CRM z innymi systemami takimi jak np. ERP, skrzynki pocztowe, call center, etc.
CRM to słowo pochodzące z języka angielskiego: customer relationship management.
W niniejszym blogu znajdziesz następujące artykuły związane ze słowem CRM:
Wyjaśnienie innych definicji związanych z e-commercem znajdziesz w Banku Pojęć.