wtorek, 13 czerwca 2017

CONTACT CENTER - Co to jest?

CONTACT CENTER - Co to jest?

Definicja słowa: CONTACT CENTER 

Contact Center to centrum kontaktowe służące do masowej obsługi kontaktów z klientami przy użyciu wszelkich możliwych sposobów, m.in.

  • telefon
  • SMS
  • e-mail
  • live chat
  • media społecznościowe
  • BOTy
  • formularze kontaktowe
  • i każda inna forma, która pozwala nawiązać kontakt z klientem.

Jaka jest rola (funkcja) contact center?

Rola (funkcje) contact center są takie same jak w Call Center, czyli
  • informacyjna
  • sprzedażowa
  • marketingowa

Jaki rodzaj ruchu  obsługuje contact center? 

Contact Center podobnie jak Call Center może obsługiwać różne kategorie ruchu:
  • przychodzące (kontakty przychodzące), 
  • wychodzące (kontakty wychodzące).

Czym się różni Call Center od Contact Center?

Contact Center jest naturalnym następcą Call Center. Główna różnica polega na ilości sposobów komunikacji z klientem. W call center był to jeden kanał, którym był telefon, a w contact center tych sposobów, którymi klient z nami się kontaktuje lub my z klientem się kontaktujemy jest wiele. Pozostałe założenia są praktycznie takie same.

Pochodzenie słowa Contact Center

Contact Center to słowo pochodzące z języka angielskiego oznaczające centrum kontaktu z klientem.

Skrót słowa CONTACT CENTER (CC)

W żargonie branżowym Contact Center jest dość często określane jako CC, co może również oznaczać Call Center.

W niniejszym blogu znajdziesz następujące artykuły związane ze słowem Contact Center:
Wyjaśnienie innych definicji związanych z e-commercem znajdziesz w Banku Pojęć.