Obraz jednym z elementów content marketingu
Jaki jest wpływ plików graficznych na content marketing?
Jak już wcześniej pisałem w artykule Content Marketing czyli marketing treści, czy tylko treści...? jednym z elementów content marketingu są dobre pliki graficzne, które muszą mieć związek logiczny z tekstem. Wpływ plików graficznych na content naszej strony jest więc ogromny, gdyż urozmaicają one treść i wnoszą w nią dodatkowe wartości, które jest ciężko słowami opisać. Obraz często więcej mówi niż słowo, a czasem potrzeba wiele słów by opisać to co widzą nasze oczy na obrazie, dlatego też nie zapominajmy o plikach graficznych, które są jednym z elementów content marketingu.Jakie mogą być pliki graficzne, które wzbogacą treść naszej strony internetowej?
Poniżej znajduje się lista najbardziej popularnych plików graficznych używanych na stronach internetowych:- zdjęcia
- infografiki
- rysunki techniczne
- rysunki odręczne i grafiki
- schematy
- wykresy,
- tabele,
- porównania
- infografiki
Jak pokazać związek logiczny plików graficznych z tekstem w content marketingu?
Algorytmy Google mimo, iż są stale udoskonalane wciąż mają problem z interpretacją zawartości plików graficznych, my użytkownicy bez względu czy czytamy tekst na ekranie monitora czy w książce lub czasopiśmie oczekujemy, iż każdy powiązany z tekstem plik graficzny będzie opisany, czyli będzie zawierał podpis pod zdjęciem, grafiką, itd. określający zawartość tego obrazu.Wystarczy zastosować trzy proste zasady, by pliki graficzne były powiązane z tekstem:
- Umieszczając jakikolwiek obraz również na stronie internetowej pamiętajmy by dla wygody i nawyków ludzi, a także dla algorytmu Panda, pod tekstem znalazł się opis zawartości zdjęcia sporządzony w podobny sposób jaki stosuje się w książkach, czasopismach czy innych publikacjach.
- Kolejną ważną rzeczą jest umieszczenie opisu alternatywnego do każdego obrazu. Opis alternatywny w kodzie strony czyli tzw. znacznik ALT pełni bardzo istotną rolę, a jego zalety najłatwiej docenić w sytuacji gdy korzystamy ze smartfonu lub laptopa w miejscu gdzie jest słaby zasięg internetu, a wtedy podczas ładowania strony internetowej widzimy białe pola, w których z opóźnieniem załaduje się nam obraz. Jednak zanim to nastąpi wyświetla się zawartość znacznika ALT, czyli właśnie nasz opis alternatywny, dzięki któremu wiemy co będzie zawierać obraz graficzny i bardzo często od treści tego opisu decydujemy się czekać na załadowanie lub nie,
- Kolejnym elementem jest tytuł zdjęcia, czyli znacznik TITLE w kodzie strony, dzięki któremu najeżdżając na zdjęcie podczas przeglądania strony dowiadujemy się jaki jest tytuł zdjęcia.
Z punktu widzenia użytkownika oraz przejrzystości, logiki i spójności tekstu wystarczy stosować te 3 powyższe zasady by tekst był powiązany z obrazem umieszczanym w tekście grafiki. Jednakże z punktu widzenia zasad w content marketingu w powiązaniu z pozycjonowaniem powinniśmy zastosować jeszcze kilka innych reguł, które opiszę w innym poście.
Jeśli powyższy artykuł Cię zainteresował i chcesz się zapoznać z dalszą wiedzą związaną z contentem marketingiem, którego definicję znajdziesz w banku pojęć pod hasłem content marketing zapisz się do mojego newslettera, a także zapoznaj się z innymi artykułami przedstawiającymi inne działania w obszarze digital marketingu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz