poniedziałek, 3 października 2016

Wejście sklepu w omnichannel - konferencja - 3 października 2016

Digital Commerce. Wejście sklepu w omnichannel - konferencja Izby Gospodarki Elektronicznej E-commerce Polska

Dziś odbyła się konferencja Izby Gospodarki Elektronicznej E-commerce Polska poświęcona niezwykle popularnej i modnej ostatnio tematyce: Wejście sklepu w omnichannel z cyklu Digital Commerce.

Więcej szczegółów na stronie organizatora: http://www.ecpdigital.pl/ 

3 główne tematy konferencji poświęconej tematyce omnichannel

Konferencja będzie poświęcona 3 głównym obszarom:
  • Procesy technologiczne w omnichannel
  • Rozwiązania marketingowe w omnichannel
  • Biznes omnichannel

Procesy technologiczne w Omnichannel

Program Konferencji z serii Digital Commerce: Wejście sklepu w omnichannel.

W pierwszym bloku konferencji została omówiona problematyka procesów logistycznych i fullfilmentowych przy wdrażaniu modelu w omnichannel. Można się było dowiedziec jak są to skomplikowane procesy patrząc na to oczami jednej z firm wspierających e-commerce w kwestiach magazynowania i logistyki czyli w procesie fullfilment
Została także przedstawiona problematyka płatności on-line w firmie działającej w modelu omnichannel oraz zawiłość procesów płatniczych i kombinacji dostępnych dla klienta.
A wszystko to by mogło zacząć działać musi mieć swoje powiązanie w platformie e-commerce (silniku e-commerce), która musi być przygotowana do działania z zewnętrznymi firmami obsługującymi procesy w e-sklepie takimi jak m.in. płatności on-line w połączeniu z płatnościami off-line, a także z firmami fullfilmentowymi, które obsługują kompleksowo wszystkie kwestie związane z gospodarka magazynową, wysyłką towarów i współpracą z firmami kurierskimi.

Rozwiązania marketingowe w Omnichannel

W tej części konferencji dowiedzieć się było można w jaki sposób omnichannel komplikuje analitykę i zbieranie danych o naszych klientach czy odwiedzających naszą stronę www. Głównym problemem przed jakim staje e-commerce manager jest w jaki sposób spiąć wiele kanałów analitycznych w jedną całość, tak by sprawnie wykorzystać te dane do analizy zachowań klientów. Ponadto istotny wydaje się również problem analizy ścieżki zakupowej w momencie  gdy w firmie jest wdrożony omnichannel, dokładniej ścieżki zakupowej porzuconych koszyków. Rozwiązania marketingowe w omnichannel to także połączenie call center z platformą e-commerce i wspólna wymiana informacji z systemami ERP, CRM jak i systemami adServer. 
Mnogość systemów w różnych kanałach styku z potencjalnym klientem sprawia, iż zadanie analizy danych jest wielkim wyzwaniem dla e-commerce digital managera i praktycznie bez wsparcia specjalistycznych narzędzi (agregatorów danych) jest niemalże niemożliwe do wykonania, no chyba, że mamy za sobą sztab specjalistów od Excella, którzy mimo swej fachowej wiedzy nie będą w stanie połączyć tych danych w real time.

Biznes omnichannel 

Ilość systemów powiązanych z platformą e-commerce i silnikiem e-commerce jest coraz większa i stale rośnie, dlatego też e-commerce manager myśląc o biznesie omnichannelowym i tworząc strategie sprzedaży on-line a tym bardziej strategię omnichannel staje przed zadaniem opisania wszelkich założeń i powiązań między różnymi systemami, a następnie firma wykonująca tą platformę musi to wszystko uwzględnić i wdrożyć. Często jednak zdarza się tak, że zanim strategia powstanie, albo zanim zostaje wdrożona na rynku pojawiają się już nowe trendy, nowe funkcjonalności, które nie zostały jeszcze uwzględnione. I w takim momencie stawiamy sobie pytanie czy można temu zapobiec? Dzięki tej konferencji wiem już, że można temu zapobiec, a nawet trzeba i są temu dedykowane specjalne narzędzia, dzięki czemu praca e-commerce managera mimo stale zmieniającego się otoczenia i ciągle pojawiających się zmian w postaci nowych trendów, bądź nowych technologii nie pójdzie na marne! Będzie on mógł te zmiany uwzględnić na bieżąco nie zmieniając całego systemu, który na dzień tworzenia specyfikacji wydawał się być pełny i kompletny!
Biznes omnichannel to również odpowiedź na pytanie czy omnichannel jest kanibalizacją czy mitem. Odpowiedź nie jest na to pytanie taka prosta i budzi wiele kontrowersji, ale jedno jest pewne argumentacja obu stron tej dyskusji panelowej była zasadna i trudno się było z nią nie zgodzić.  

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza