czwartek, 20 października 2016

Omnichannel

Omnichannel - Co to jest?

Omnichannel - to rodzaj strategi sprzedaży stosowanej przez firmy handlowe. Strategia ta charakteryzuje się docieraniem do klienta wszystkimi możliwymi kanałami używanymi w firmie z identycznym przekazem czy ofertą. Strategia ta nazywana jest również strategią omnikanałowości.

Omnichannel to strategia wielokanałowa, ale różniąca się od strategii multichannel, tym, że przekaz czy oferta bez względu na kanał, którym docieramy do klienta jest zawsze taki sam, czyli jest spójny, jednolity i zunifikowany, a przede wszystkim integrujący wszystkie kanały i pozwalający zmienić ten kanał bez utraty korzyści z jego wyboru wynikających, gdyż głównym założeniem tej strategii jest identyczny i jednolity przekaz.

Strategia omnichannel jest z reguły kojarzona z e-commercem i sklepami internetowymi, które są jednym z możliwych kanałów dotarcia do klientów. Strategia omnichannel powinna scalać wszystkie dostępne kanały sprzedaży w firmie, pośród których może być sprzedaż on-line, o ile taka występuje w firmie.

Omnichannel to słowo pochodzące częściowo z łaciny, gdzie omni znaczy wszystko, a channel w języku angielskim znaczy kierunek, kanał
W niniejszym blogu znajdziesz następujące artykuły związane z omnichannel:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz